onsdag 19 maj 2010

Om självkänsla

Om det ät något som tyvärr inte blivit så mkt bättre sedan jag tappa all denna vikt är det självkänslan. Tycker fortfarande det känns som om alla stirrar på mej och tänker, "Gu så tjock hon är, banta!" men så är det ju inte, det förstår jag ju själv... Men ändå kan jag inte låta bli att tro att det är så. Känner mej aldrig snygg typ och min självkänsla är i botten... Ser oftast i spegeln mitt gamla 145 kgs jag även fast jag vet att hon är borta...

Men nu ska jag fan ta tag i det! Står framför spegeln och kollar på mej själv lite varje dag och ser faktiskt att jag inte är så otroligt tjock som jag ofta känner utan ser relativt bra ut och säger till mej själv, att jag ÄR snygg. Svårt är det men ful är jag inte, iofs är ju det i betraktarens öga men jag skiter faktiskt i vad andra tycker har jag bestämt mej för!:)

Huvudsaken är att jag och givetvis sambon tycker jag ser bra ut. Han har ju alltid tyckt, även när jag var som fetast(säger han iaf men vad vet jag). Han säger ofta hur vacker och underbar jag är på alla sätt och vis♥

Den är ju inte topp, självkänslan alltså men den börjar bli bättre iaf! Tycker allt jag är värd att tycka om mej själv:)
I veckan har jag faktiskt skött mej riktigt bra hittills när det gäller maten efter förra veckans katastrof... Motionerat varje dag och ätit bra. Hoppas kommit in i ett bra stim nu men det känns så!

Idag blev det 20 min promenad och 20 min på min crosstrainer(svettigt!) och imorgon blir det 30 min på motionscykeln och nån promenad om det härliga vädret håller sej kvar. Första dagen med short för i år by the way, nice!

Annars lugnt, dekorerat barnes rum nu i veckan med lite nalle puh wallies och en bård. Är inte klar än men det börjar arta sej:)


1 kommentar:

  1. Ja det är inte lätt att gå ner och förstå att man har blivit mindre när jag gick ner 80kg förut så hade jag så svårt att förstå att jag inte var så stor som innan. När jag köpte kläder så hämtade jag den största dom hade fast jag hade st 48 då. självkänslan är nog något som man måste jobba hårt med nog hårdare än vad man jobbade för vikten.
    Tycker du är så otroligt duktig som har gått ner så mycket.
    Jag kämpar ju med min vikt nu har gått ner 17kg nu på 6½.v. så det är jag jätte nöjd med , och vet du ? Du är en stor förebild för mej , när jag läser om hur du har kämpat så har jag blivit så peppad att köra sten hårt. Tycker som sagt att du är så duktig och att du har blivit jätte fin man ser en stor förändring om man kollar på bilder.

    KRAM

    SvaraRadera