lördag 29 maj 2010

Frånvarande

Har varit ganska frånvarande från bloggen som ni kanske märkt. Glömmer helt enkelt bort den ibland då jag skriver på min blogg på viktklubb.se oftare och tänker då inte på att jag har denna. Hehe fy på mej!

I veckan har det inte hänt så värst mycket, har vart hyfsat tråkigt väder på dagarna men på kvällarna har det vart ganska soligt och skönt så jag har infört ny rutin för mej själv. En promenad på ca 6 km, tar ungefär 50-55 min att gå den just nu. Hoppas kunna jogga den sen också men känner att jag inte redo för det än.

Gick själv de första dagarna men har sen tagit med mej L i barnvagnen, riktigt mysigt att träna och "prata" med den lille plutten samtidigt. Går dock fort även med barnvagnen, ska ju liksom tränas samtidigt och då ska det gå fort tycker jag!;)
Varje gång vill jag nog inte ha med vagnen men ibland är det riktigt trevligt och är han på glatt humör så är det inga problem och det har han vart också så♥
Härligt med kvällspromenad(om vädret är bra) så det rekomenderar jag och så musik i öronen, man går fortare då! Iaf jag:) Fast det måste ju vara musik med hyfsad snabb takt då, ballader passar inte sisådär jättebra.

Nog om promenader. Idag var vi på slottskogen och hade en riktigt trevlig eftermiddag. Hann inte titta på allt vi tänkt men såg sälar, fåglar givetvis och så min och F:s favorit pingvinerna. Gu så söta dom var, tror vi stod där och kollade minst 30 min, F var som förtrollad. Hon pekade och ropade glatt åt dom små liven♥
Sen fikade vi också, mysigt och mumsigt såklar!
Det enda tråkiga var när L skulle få mat, han blev helt rasande och skrek(och åt samtidigt) i 45 jävliga minuter... suck! Men när han väl fått i sej tillräckligt gav vi upp och gick för att köpa lite mat åt F. Han somnade på stört stackarn. Tror nog han inte gillade ersättningen, var NAN:s tetrapack och den var nog lite för kall för hans smak. För dumt nog tänkte vi ju inte på att vi kunde tagit med en termos med varmt vatten och pulver istället. Nåja man lär sej så länge man lever. Han var ju glad sen efter vilan iaf:)
Men förutom det missödet så hade vi jättetrevligt och vädret var bra. Blir nog att vi gör om nästa helg om vädret tillåter igen eller kanske botaniska istället. Nåt av dom iaf.

Vikten går bra, sköter maten och motionen. Får väl erkänna att det blev lite smågodis igår men otroligt mycket mindre än jag brukar äta så jag är nöjd ändå! Och min midja har minskat hela 4 cm på mindre än en vecka, me like!
Nästa vecka blir det bvc och så ska jag träffa min älskade "MB" för första gången på lääänge! Blir mycket tjejsnack då kan jag tänka och det kan behövas, säkert mycket barnprat också men det kan väl inte undvikas då hon har 4 små prinsar och jag mina små troll;)
Bvc ser jag inte framemot, L ska vaccineras(skulle gjort det i torsdags men fick ställa in), hoppas han tar det bra och inte får allt för otrevliga reaktioner av det. F fick inga så jag håller tummarna att det blir samma med lillen.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar