lördag 13 mars 2010

Nackdelen med att tappa vikt...

Har märkt av nackdelen med att gå ner i vikt, för min del iaf som vägt en hel del, kroppen har ju liksom tagit stryk... Nu är inte magen, låren och armarna fyllda med massa fett längre utan huden börjar rynka sej och man ser att det hänger skinn, lika jävla surt som att ha massa fett ska jag tala om! Att man aldrig ska kunna få vara nöjd med sin kropp:( Nu stör jag mej på magen på ett annat sätt än när jag tyckte illa om den för att den var fylld med fett och hängde. Nu hänger den men istället för fett är det bara fult, rynkigt skin... Samma med överarmarna och låren=/
Trodde faktiskt inte det skulle bli så då jag gått ner i bra takt, ca 0,5 kg/vecka i snitt på dessa 2,9 år jag hållt på. Hoppas det inte blir så mycket värre men isf kommer jag operera mej sen när jag kan ta lån, tänker inte gå runt med massa skin hängandes. Men hoppas slippa det! Vill kunna tycka om min kropp men just nu känns det som om jag alltid kommer vara skitmissnöjd...

Vet att jag borde vara glad eftersom jag går ner men för mej blir det ju bevisligen nackdelar också, tycker jag då alltså. Närmar mej 7:an nu, vägde 83,9 kg imorse och är glad men önskar jag kunde varit gladare.

1 kommentar:

  1. Gumman, du vet om att man kan få hjälp av sjukvården med hud-op? Du kan gå till en vanlig läkare på VC och berätta hela historien, visa bilder osv så kan dom skicka remiss till plastikkirurger som sen ger en bedöming. Det är min plan när jag är klar.
    Jag tänker fixa boobsen också, men det får jag nog betala själv =) Men det gör jag gladeligen för att känna mig nöjd med mig själv!

    SvaraRadera