lördag 20 mars 2010

Ett litet inlägg nu när man har tid

Har ju ingen tid att sitta här och skriva nu för tiden känns det som men så är det ju när man har två barn att ta hand om. För trots att sambon är hemma just nu så är det ändå stressigt att hinna med allt förutom barnen!
Men jag tar det som det kommer, försöker småstäda, diska osv när jag har en chans. Finns ju viktigare saker än att ha det fint ändå. Ser dock respektabelt ut här hemma iaf... för det mesta;) Inte så att ens 16 månaders stökar ner heller, hehe!

Sista veckan nu nästa som sambon är hemma med mej och barnen på heltid, känns lite nervöst, hur ska jag klara det själv!? Ska nog gå bra dock, gäller bara att ha bra rutiner. Men som sagt, lite nervöst är det allt, sambon har ändå vart hemma heltid sen 1 februari.
Nåja det blir som det blir, ska nog klara av två barn också;)

Blev inget åkande till tatueraren denna vecka, får vänta lite till men innan maj blir det iaf.

F växer så det knakar och känns som om hon lär sej nya saker varje dag. Hon försöker ta på sej sina skor t ex, hon äter hur bra som helst själv... en stund;) Hon har lärt sej att säga vad kossan, hunden, katten och grisen säger, har kunnat det ett tag dock men nu säger hon ljuden när hon ser respektive djur, lite gulligt♥
Ska börja pottträna henne nu också, har vant henne vid pottan och hon tycker den är lite skoj att sitta på så det blir nog inga problem. Ska bli spännande att börja med en sån stor grej, inte så liten tjej längre♥

L han växer såklart han också, hur mycket vet jag inte dock. Skulle till bvc igår men ringde återbud då det spöregnade ute, hehe mesigt jag vet men har inga kläder som skyddar bra då jag slängt mina mer vattentäta kläder då dom vart typ 3 strl för stora. Men får tid igen nästa vecka och han mår ju bra så vi kan vänta. Har blivit lite bättre när det gäller skrikandet efter maten nu också, vart en dålig dag idag dock men dom senaste dagarna annars har han vart lugn och fin. Skönt, då det skär i hjärtat när han blir så otröstlig...
Stark i nacken som satan är han fortfarande(som om han skulle blivit svagare, hehe), kan hålla huvudet upp hyfsat bra nu, tidig liten kille:) Försöker vända sej gör han också men det går inte riktigt än, hihi men försöka duger ju, övning ger färdighet.

Hmm lugnt annars, vikten går segt just nu, stått still i några dagar och vågen har fastnat på 83,4 kg... men jag vet ju att det blir så så det gör inte så mycket. Eller ja lite gör det ju, vill ju gå ner men det släpper nog snart och vips så är jag under 80 kg, *längtar*!
Kommer snart i mina byxor i strl 44 också, inte alls långt bort! Så om några veckor kan jag använda dom, riktigt kul.

Ikväll blir det lördagsgodis och hemmagjord pizza till lyssnandet av radiosporten Frölunda-LHC, heja göteborgarna såklart!!

Hoppas kunna återkomma med ett inlägg snart igen, när ungarna tillåter;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar