tisdag 22 november 2011

Spindelmysteriet (nästan) löst *Bild*

Hittade ju som jag skrev i ett par inlägg sedan en spindel som jag aldrig sett förr i vårt kök. Startade en tråd på Familjeliv för att se som någon hade en aning men det blev bara gissningar, så klart. Himla svårt att lista ut bara sådär men fick tipset att skriva och fråga Naturhistoriska, så jag skrev till det här i Göteborg och fick svar idag.
Han som svarade kunde ju inte till 100% säga så klart men han trodde det var en Höstspindel (Metellina segmentata). Dom är tydligen olika stora och färgteckning är också olika beroende på årstid. Som sagt så är det ju inte helt hundra men mysteriet är ju i princip löst iallafall och jag får nog nöja mig med det svaret. Tacksam över att han på Naturhistoriska tog sig tid och svarade så snabbt☺
Dock så verkar spindeln vara borta, inte sett den mer men jag hoppas den kommer tillbaka, en bra insektsätare om inte annat, hehe.

Fina Höstspindeln (igen).

1 kommentar:

  1. Hihi en sak som inte alls hör hit, men vart tog er lilla kisse vägen?tänkte att han kanske vill smaska på spindeln :) kram!

    SvaraRadera