måndag 21 november 2011

Äntligen!

Fick idag reda på att L fått förskoleplats fr.om 5:e december, så om 2 veckor så börjar han☺ Tror han kommer gilla det skarpt och han har ju redan träffat många av lärarna flera gånger redan och "pratat" med dom. Kommer nog gå bra även om det så klart kommer vara jobbigt första dagarna men antagligen kommer det vara jag som lider mest av att han börjar. Eller inte lider men för första gången på 3 år så kommer jag inte ha något barn hemma, vilket iofs gör att jag kan plugga i lugn och ro plus att jag utan problem kan börja vanlig skola till våren. Men lite bitterljuvt är det... Kommer sakna att vara mamma på full tid. Fast då kan jag istället koncentrera mig på just mig själv och se till att få en utbildning och förhoppningsvis jobb till hösten/vintern (nästa år).

Har för stundande dagisstart beställt stövlar och overall till honom så man med gott samvete kan lämna honom utan att oroa sig för att han ska bli blöt och kall. Så allt fixat förutom namnmärkning, ska se till att göra det lite smått varje dag och då även på Fs kläder, hehe är lite kass på det ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar