torsdag 4 november 2010

Lite lugn och ro

Ungarna har precis somnat, går förvånansvärt lätt och söva dom nu eller mest F då som tagit minst 1 timme innan, tar ca 20 min nu på senaste och jag hoppas det håller i sig *peppar peppar*.

Efter att ha vart måttligt irriterad på hela vagnhändelsen idag så har jag nu skyflat bort det från min hjärna och lägger inte mer energi på att störa mig på det. Inte mycket man kan göra åt det ändå, sånt händer... antar jag, att metall bara går av, säger då det.

Whoops, inser precis att jag slukade en påse med stora läkerol på typ 10 min, kanske ska tänka mig lite för men men det är ju sockerfritt och gott. Hehe, inte lätt att kontrollera sig då.

Fs 2 års dag närmar sig med stormsteg nu, ska baka kanelbullarna i helgen, tänkte se om jag kan hitta färglatt pärlsocker(har haft rosa hemma nån gång vet jag) eftersom det är lite roligare än tråkigt vitt. Sen blir det att baka muffins också men vet inte om jag ska vänta då jag ska ha glasyr på dom och vet inte om det går att frysa dom med det på. Får kolla upp det, vill gärna ha så mycket som möjligt gjort så man inte behöver stå där samma dag, vill ju mysa hela dagen med dottern hellre♥
Har ett paket kvar att slå in också kom jag på nu, får ta och slå in det imorgon när hon är på dagis, senil jag är!

2 kommentarer:

  1. Men du, annars är det hur enkelt som helst att själv göra färgat pärlsocker! Ta bara vanligt vitt och blanda runt det i lite karamellfärg!! Då kan du välja vilken färg du vill ju. :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Ps. Gör muffinsen och frys in dem innan. Ta sen upp dem en dag innan kalaset ocg lägg på toppingen då, så är de fräscha, men du kan ändå göra det mesta jobbet i förväg. :-)

    SvaraRadera