onsdag 9 november 2011

Smaskigt!

För ett par dagar sedan åt vi en ny kasslerrätt, vi är lite kassa på att äta olika slags kött och det blir ofta korv eller köttfärs så kassler tyckte jag lät som ett gott alternativ. Så jag slängde ihop det, enkelt och snabbt och L älskade det! Han är ganska liten i maten annars men detta mumsade han i sig så glatt så☺


Här är receptet för er som är sugna på att testa också:

Ingredienser

400 g kassler


50 gr marinerade soltorkade tomater

3 vitlöksklyftor

1 msk smör

4 dl matlagningsgrädde

1 köttbuljong

2 msk tomatpuré

2 dl creme fraiche

1 dl färsk basilika eller 2 tsk torkad

Gör såhär:

Strimla kassler och soltorkad tomat. Skala hacka vitlöken. Bryn kassler och vitlök i smöret.


Häll i grädde och smula i buljongen. Låt sjuda 5 min.

Tillsätt tomatpuré, creme fraiche och soltorkad tomat. Låt koka upp. Strö över basilika.

Inget salt eller peppar behövs.

Servera med ris och grönsallad.

Jag hade dock inga tomater i då jag glömde att köpa men kan tänka mig att det bara gör det godare☺

1 kommentar:

  1. Jag älskar kassler och vi äter det lite då och då faktiskt, men detta har jag aldrig provat så det ska jag göra. Lät gott. :-)

    SvaraRadera