onsdag 9 november 2011

Jobbig dag

Ingen toppen dag idag precis, gick igenom allt jag behövde göra imorse (skolan) och kom fram till att det inte finns en möjlighet att jag kommer klara kursen då jag är för mycket efter. Känns ju riktigt pissigt men tänker inte ge upp helt utan skrev till min konaktperson på skolan och frågade om man kunde avbryta kursen och påbörja nästa istället då jag hellre testar det än att sluta helt vilket jag ändå inte kan.
Och jag kan inte det eller jo kan men om jag gör det blir jag arbetslös och då kan F helt plötsligt bara gå 3 tim/dag på dagis igen och det vill varken hon eller jag då hon stormtrivs där och är så glad att hon får vara där längre än innan. Så det tänker jag inte göra men ska se om jag inte kan söka nytt till våren (om han får dagisplats då...) och försöka göra så gott det går tills jag kan avbryta det.

För det funkar inte att plugga med en 20 mån hemma som jag sagt nu ett par gånger, jag pallar det inte iallafall och dessutom känner man sig som världens uslaste morsa när man sitter och försöker plugga, surar för att han stör, stör sig på för att man är superefter och får dåligt samvete för att han inte får uppmärksamhet, en ond cirkel...
Men hoppas kunna lösa detta, på något sätt ska det väl gå hoppas jag men mycket hänger ju på att han får dagisplats då till januari, får jag veta denna månad, hoppas jag...

Nåja, till något lite roligare. Håller ju som sagt på att flytta om här hemma och har fått iordning ganska fint nu... på ena sidan, hehe. Här där datorn står ser det inte så bra ut men tänkte faktiskt försöka få tummen ur och flytta datorn imorgon så man blir klar helt. Grejen är att det är sååå tråkigt med alla trassliga sladdar, just därför har jag skjutit upp flytten med just datorn men men, det lär ju inte flytta sig själv heller och jag sa nej när maken erbjöd sig då jag trots allt tycker det är kul och vill göra iordning. Hmm ja, hehe, är lite skum kanske men sån är jag.
Har ju inget plugg förens nästa vecka nu så det är lika bra att passa på imorgon eller fredag, nästa vecka har jag ju inte riktigt tid, då ska jag baka och ha mig till Fs 3 års dag!☺ Så, inga ursäkter förutom ren och skär lathet, hehe.

Det är ändå ganska lätt att flytta om även om L är uppe (så länge man skyndar sig lite), det är bara att roa honom såhär: Spjällsäng+Leksaker=Nöjd L i några minuter. hihi☺


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar