tisdag 8 november 2011

Noll inspiration...

Har inte haft någon slags inspiration för studering på länge nu, har skitsvårt att sätta mig och komma igång och när jag väl har det så gör L det omöjligt med sitt klängande. Och som jag sagt förr så förstår jag honom för när jag pluggar så sitter jag liksom och stirrar i boken, datorn or whatever. Lättare när jag bara läser i boken men när jag behöver sitta vid datorn (som när jag gör inlämningsuppgifterna/projektarbetet) så är han fan i mig helt omöjlig, får inte en lugn stund!
Får väl tänka att det antagligen bara gäller till januari och sen får han dagisplats, det behöver han och jag, hehe.
Men jag tänka mig att ni tänker, ja men plugga på kvällen då, jo men det är inte så himla lätt det heller alla gånger, är förslöad på högnivå när ungarna äntligen är i säng kl 19-20. Då är det svårt att sätta sig vid datorn och skriva, samma sak där dock, boken går ok men att sitta och skriva arbete lockar inte...

Ska försöka göra det nu ikväll ändå, har noll inspiration och kommer knappt ihåg vad jag läst och det i sin tur gör att jag inte riktigt fattar uppgiften... Men ska kolla i boken och hoppas det hjälper, arbetet måste ju vara inne imorgon så har inte mycket mer val än att ta mig i kragen och plugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar