måndag 31 oktober 2011

Helgerna måste bli bättre!

Måste verkligen försöka sköta helgerna bättre även om det bara är då jag äter gott för jag behöver ju nödvändigtvis inte äta massa godis för 1000 kcal när det finns massa annat gott man kan äta istället. Fick lite inspiration av en annan medlem på viktklubb så jag satte mig ner och gjorde en lista på olika alternativ.
  • Bars, typ naturdiet osv som man skär upp i bitar
  • Vindruvor
  • Dipp med morot/gurka/blomkål osv
  • Nötter (i små mängder)
  • Naturgodis (i små mängder)
  • Popcorn som man popar på spisen
  • Sockerfritt lösgodis
  • Godis med mindre tillsatt socker (i små mängder)
  • Fruktsallad med lite vanilj/naturell yoghurt
  • Riskakor
Ja det är vad jag kommit på en så länge, finns säkert tusen olika saker till men det är ju bara att fylla i listan allt eftersom. För jag vill verkligen äta bra hela tiden och när jag väl överskrider kalorierna kan det vara på jul/födelsedagar osv. Så nästa helg ska vi se om jag kan hålla mina kalorier men med allt gott jag kom på så ska det nog gå utmärkt!☺
För äter jag bra även under helgen så går jag inte upp och vips så har man fin fina minus varje fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar