tisdag 19 juli 2011

Uppdatering

Haft låååång frånvaro från bloggen och anledningen? En djup svacka både mentalt och ätarmässigt... Inte helt ur än men det går framåt!

Vikten kan vi ju börja med då, fick köpa mig en ny våg för ett par veckor sedan då den gamla psykovågen spårade ur totalt och skiftade mellan 1 hg och 4-5 kg! beroende på var den stod och hur jag stod på den... Makalöst irriterande! Men den nya visar samma hur man än står och ställer den men tyvärr mycket mer än den gamla. Men det är som det är med det, vikten ska ju ner vilket som så, bara att köra på. Nu har jag ju en våg som man kan lita på iallafall.

Köpt en bok också som jag tänkte kanske kunde hjälpa mig ur mitt dåliga ätbeteende, "Gå ner i vikt med KBT". Kollat lite smått i den hittills bara, fick den idag och den verkar intressant faktiskt. Är ju just mitt tänk jag måste ändra på för jag vet precis hur jag ska göra för att gå ner i vikt men gör fel ändå. Hoppas boken kan hjälpa, lite iallafall.

Motion då? Hrm, ja ingen på lääänge tyvärr men har vart så nere så träning har varit det sista jag tänkt på. Men nu är det slut med det, latheten alltså, dags att komma igång med löpningen igen.
För min passion för det är definitivt kvar bara att det blivit mindre prio som sagt... Så jag tänker inte byta namn på bloggen;) då jag åter kommer bli en löparmorsa, så fan att jag kommer ge mig. Blir ju ganska uppenbart ingen tjejmil, hinner inte bli iform så fort men nästa år då lovar jag att ni kommer se mig där, för det är mitt mål!
Ni må tycka att jag ger upp men jag tycker inte det. Jag måste fokusera på att få att få rättsida på maten nu, motion får komma lite som jag känner, inget krav... än;) Men hoppas få till min löpning 3 gånger i veckan som förr eller åtminstone 2 gånger. Får sänka mina krav på mig själv för det slår bara tillbaka på mig, hårt också, när jag misslyckas.
Så nya målen är Tjejmilen 2012 och målvikten 65 kg nådd innan jag fyller 30 om 4 år.
Published with Blogger-droid v1.7.3

2 kommentarer:

  1. Sambon går hos en KBT-teraupeft för sin sociala fobi, och vilken skillnad det gjort på honom på bara några veckor, han försöker lära sig tänka på ett nytt sätt även fast de gamla tankebanorna finns där. :)

    SvaraRadera
  2. Kbt funkar jättebra på social fobi!

    Maria ditt mål till 30-årsdagen kommer du att fixa med råge!! Heja heja heja!! Du är bäst!!

    SvaraRadera