lördag 23 juli 2011

Nya mål

Börjat lite smått nu med KBT:n (läser en bok som heter "Gå ner i vikt med KBT") och ska nu i en vecka skriva ner hur dagen varit och se om jag kan hitta ett mönster till vad det är som triggar mitt ätande. Har själv aldrig sett det så utan tänker med att det är en vana eller ja ovana och ett beroende men det kan säkert ligga mer bakom det än vad jag tror. Lär la nästkommande vecka visa om inte annat.
Sen när veckan gått ska jag börja med själv programmet och äta enl kostråden i boken, inte kollat dom så noga än men det jag skummat igenom låter bra, för min del iaf.

Nya mål för vikten också och dom ser ut såhär.

♦Vill gå ner 25 kg totalt
♦1:a delmålet, 10 % av min vikt på 10 veckor, ca 8,8 kg
♦2:a delmålet, 5 % av min vikt på 10 veckor, ca 4 kg
♦3:e delmålet, 5 % av min vikt på 10 veckor, ca 3,8 kg
♦4:e delmålet, 5 % av min vikt på 10 veckor, ca 3,6 kg
♦5:e delmålet, 5 % av min vikt på 10 veckor, ca 3,4 kg

Tycker ändå det är relativt realistiska mål jag satt, inte allt för höga krav så jag tror jag kommer klara det galant! Om ca 50 veckor(från och med nästa fredag då) borde jag då vara i mål om allt går enl planen.
Anledningen till att det står ca är för att jag inte vet vad jag väger till nästa fredag men har utgått från 88 kg, få se hur rätt eller fel jag kommer ha.

Har dessutom införskattat mig en stegräknare, min gamla är ju borta så det vart bara att punga ut 400 kr på en ny, inte mig emot dock då jag vill ha en. Blev en Tanita PD-724 och jag tänker ha på den hela dagarna för att få med alla steg och inte bara träningens... som jag tänkt börja med på allvar när jag kommer hem från småland sen nästa söndag.

2 kommentarer:

  1. Bra idé det där med stegräknare! Men funkar det verkligen? jag får för mig att man liksom fuskar om man böjer sig ner mycket... om du förstår hur jag menar... att den liksom blippar in steg fast att man inte går...
    Jag är också lite sugen på en... Då kanske vi kan trigga varann med våra steg/dag hihi :)
    Ha det gott! kram åsa

    SvaraRadera
  2. Sv: Jo men det ska funka, tekniken har ju gått mycket framåt sedan dom första kom, som faktiskt var riktigt kassa som jag minns;) Men jag ska testa den och så uppdaterar jag hur bra den är. Hade ju var kul med en peppkompis när det gäller steg:)

    Kram!

    SvaraRadera