lördag 4 september 2010

Uppdatering

Nu så har jag äntligen tid med bloggen för idag, haft fullt upp idag med städning bland annat.

Igår var en gnällig dag, F var på dåligt humör i princip hela jävla dagen så blogga eller något annat heller för den delen hade man ju inte lust med... Men bättre idag trots att hon kan vara ganska enerverande ibland, hehe men vilken 2 åring är inte det!
L han verkar ha bestämt sig för att skippa krypandet, han hasar ju så fint fram så det lär nog ta sin tid innan han bryr sig om krypa tror jag nog. Nu verkar han mer intresserad av att försöka sätta/ställa sig upp när han är i krypställning istället. Sittandet ligger väl närmare till hands än att stå upp men han försöker ju iaf, sötnosen♥

När det gäller dieten så blev det lite väl mycket gott idag och igår, inte överdrivet men har bestämt att det inte blir något sånt alls nu från och med måndag då C börjar jobba då, imorgon blir det pizza och nåt litet gott(kanske för min del antagligen inte...). Känner att jag blir suget på ALLT när jag tar bara lite godis, lika bra att låta bli, för det kan jag ju om jag vill så.
Blir att köra ännu striktare och mindre kalorier nästa vecka för att kompensera! Träning har det ju inte blivit heller, ja jag vet!, skitkasst av mig men det är bara komma igen.
Dieten i sig går ju bra bara det att bara ens lite godis förstör, blir ju som sagt sugen på mängder mer och har man hemma så äter man ju då... Men har rensat allt och har inget gott hemma nu, ett steg framåt och så har vi satt upp en budget och godis gör den ju bara mindre så då kan man ju lika gärna skippa för pengarnas skull också, kostar ju fan massa med bara lite godis. Så många fördelar att låta bli!

Nåja, slut pratat om godis. Vikten vet jag inte vad den säger, då vågen officiellt är helt batteridöd nu men får väl ta och fixa det till fredag iaf... som jag sagt i en månad nu, haha! Men hoppas vågen visar fina siffror när väl batteri är fixat!

Hösten är här nu också, officiellt. Riktigt kyligt ute sina stunder men ändå underbart väder när solen väl ligger på.
Så igår och idag har vi vart ute med ungarna en hel del i det fina höstvädret, här här några bilder!

Gladfisen

Käkar vindruva

Mumsar i sig!

Gott var det och man vill ha fler!;)

Gullungen i premiär mössa♥

Mina två underbara barn♥

En glad bild på mig i lekparken;)

Skönt att sova.

Hade blivit mer bilder om inte kameran lagt av eller ja, mobilen... Men vi hade skoj, F älskar verkligen rutchkana, vill hon åka om och om och om igen, hehe tänker inte att något kan bli enformigt eller så.

Imorgon är det C:s sista semester dag, ska njutas fullt ut innan man är tillbaka i vardagen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar