måndag 20 september 2010

20/9

Måndag igen och jag känner mig i princip frisk, så träning blir det garanterat ikväll när barnen lagt sig. Tänker köra mina 3*30 min step-up som planerat, ska bli gött!

Idag börjar jag ju skriva upp allt jag äter så here I go;

Frukost: 25% = 457 kcal


34.0 gram Havregryn 125 kcal

37.0 gram Skogaholmslimpa 91 kcal

3.0 gram Lätt & lagom 12 kcal

15.0 gram Ost 28% 54 kcal

7.0 gram Socker 28 kcal

69.0 gram Mjölk, mellan 1,5% 33 kcal

= 344 kcal

En hyfsad början på dagen bortsett från det vita brödet men ska baka ett skitgott och lite nyttigare bröd sen ikväll, lätt att göra är det också.
Kan ju skriva receptet här om någon skulle vilja testa det.

Filmjölksbröd;
  • 4 DL Grahamsbröd
  • ½ DL Russin
  • ½ DL Solroskärnor
  • ½ DL Valnötter, hackade
  • ½ TSK Bikarbonat
  • 3 DL Filmjölk eller Yoghurt(naturell)
  • 2 MSK Mörk Sirap
  • 1 TSK Garam masala
  1. Blanda alla torra ingredienser.
  2. Rör ner sirap och fil.
  3. Smörj i en form(brödform) med olivolja och bröa.
  4. Grädda en 60 min i 175 grader.
Fått receptet från min syrra, hehe, skulle då aldrig själv komma på nåt sånt. Dåligt kreativ i köket, är bäst på att följa recept.

Nu ska jag fortsätta med min barnkläders sotering så jag blir klar med det detta århundrade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar