måndag 19 juli 2010

Hoppas det smakar

Blev ju inte riktigt som jag tänkt mig när det gäller brödet. Först hade jag för lite mjölk hemma men det fixade sig ändå och nu på morgonen så såg jag att jag behövde 2o0 g jäst och hade bara 100 g så det var bara att dela allt på hälften.
Sen glömde jag lägga i jästen i det svalnande smöret utan hann lägga i mjölk och havrerynsblandningen innan... suck på mig! Men jag fick helt enkelt ordna med jästen i vatten i en separat bunke. Så då blev det ju för mycket vätska.
Så går det när man bakar bröd på morgonen och inte är riktigt vaken än.

Haha ja vi får se hur det blir, är ju ett helt annorluda recept nu när jag gjort det. Jäser nu och ska jäsa 2 timmar till, länge och segt! Och hur jävligt blir det inte om det smakar skit... nåja håller tummarna att det kan ätas iaf.


Note to self: Baka inte bröd innan du är HELT vaken!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar