söndag 18 juli 2010

Drömmer om hus

Sitter och kollar villor/radhus och drömmer mig bort. Hade så gärna haft en liten tomt där barnen kan leka på, ha en liten barnpool, gunga och kanske en sandlåda. Så trist när man bor i lägenhet, kan ju inte bara släppa ut dom små monstrerna... Oh, önskar att jag hade fast jobb så man iaf kunde kolla mer på allvar men det kommer ju det också. Man kan ju som sagt drömma så länge.

Fast en sak är förvånande, bara för nån vecka sedan när jag nämnde hus för C ville han absolut inte bo i ett men nu verkar han ändrat sej totalt. Vart ute och gick idag och gick in på ett område en bit bort från var vi bor nu, finns massa radhus och småvillor där. Då säger han helt plötsligt att vi kan ju kika lite på hur det ser ut om vi ev vill flytta hit sen när chans finns.
Inte mig emot att han ändrat sig, gjorde mig riktigt glad!:)

Tänk att ha en litet hus som man fixa och dona med, man får plats med allt(har det trångt nu), kan ha en liten trädgård som sagt som man kan plantera träd eller kanske fina buskar. Syréner, ja det skulle vi ha isf, dom luktar ju nåt så fruktansvärt gott!
Kunna grilla, får man ju inte gör på balkongen och kunna gå in genom sin dörr UTAN att behöva släpa sig upp för massa trappor;) Mmm ja det är mycket att drömma om, gör mig mer motiverad att få jobb snart också, vilket bara är bra! Hoppas få ett snart så man kan börja planera lite mer på riktigt som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar