torsdag 1 april 2010

Sent inlägg

Sitter här och slöar lite framför datorn, har precis fått L att somna så jag har lagt han i sin säng och hoppas han sover några timmar nu. Borde kanske också sova men är inte jättetrött just nu... Dessutom sitter sambon inne med F som vaknat och tydligen är pigg som en lärka, så hon lär väl ta en stund att söva. Så då sitter man här själv och kollar på klockan typ och väntar på att något sebart ska börja på tv:n.
Skulle ju sett en film med sambon men det går ju inte nu då tyvärr... Får bli imorgon istället.

Fick mina "fylla i" böcker till L och F idag som jag beställde, ja igår tror jag, snabb leverans! Köpte en till F likaväl då den jag har nu inte riktigt är som jag vill men den här nya, "Lilla hjärtat" var precis upplagt som jag ville så nu ska jag fylla i dom och sätta in lite bilder mm också. Så har man nåt att pyssla med i helgen om man skulle ha långtråkigt.

Ska dessutom fylla i papper om ansökan om dagisplats till F, känns lite konstigt att hon ska börja på det i augusti, stort steg för både henne och mej! Kommer nog vara svårt de första dagarna att inte ha henne hemma, är ju bara 3 tim/dag då jag är hemma med L och pluggar distans men ändå... lite mjäkig är man allt;) Tror hon kommer älska det dock, väldigt livfull och energisk tjej så hon behöver det. Just därför vi ska kolla in om öppna förskolan är nåt att ha snart också, skulle vara kul att träffa lite nytt folk men om man inte gör det så får la F leka av sej lite ändå. Jag överlever utan nytt sällskap jag, har så många goa vänner redan tack o lov♥
Trots att jag inte träffar folk så ofta så är jag nöjd... just nu iaf. Orkar inte riktigt vara social men snart så, lite mer rutiner hemma sen så ska det bjudas över folk;) Ska bli speciellt kul när Jessica o hennes små troll hälsar på, goare tjej får man leta efter♥

Påtal om social då, orkar som sagt knappt umgås med någon just nu av diverse anledningar, trötthet är ju en och sen att jag känner mej lite nere nu för tiden, inte deppig så men jag är så jävla trött på att se ut som jag gör och sköter mej gör jag inte heller just nu=/ Äter choklad varje dag och mat äter jag knappt någon då jag mest är sockersugen men inte ett dugg hungrig. Hoppas få ordning på det snart, vill ju se bra ut och må bra! Men sen vet jag att bara för att jag går ner i vikt så betyder det inte att jag känner mej bättre... Har kass självkänsla och självförtroende och kan inte ens ta åt mej "på riktigt" så att säga när folk säger att jag är duktig som gått ner i vikt... Sjukt jag vet men jag säger liksom tack och ler men inombords är det en röst som säger "att ja det där säger dom bara för att vara snälla och artiga, jag är lika ful och fet som vanligt..."! Fattar inte varför jag inte kan ta komplimanger, tänker bara automatiskt att "ja, det säger han/hon bara". Får väl försöka jobba på det men hur vet jag inte, är rädd att jag aldrig kommer vara nöjd med mej själv annars:(
Ser ofta fortfarande 145 kg:s Maria i spegeln och det gör mej jäkligt ledsen...

Ja så är det tyvärr, men jag är ju såklart lycklig över annat iaf, som mina vackra barn och min underbara sambo som alltid talar om hur snygg/söt/snäll/underbar mm jag är♥ Synd då som sagt att jag inte kan ta åt mej av det ordentligt.

Men ska verkligen försöka ta tag i det, på ett eller annat vis! Ska iaf börja på nån diet av något slag, sambon har ju en kompis som kan massa om träning och sånt så jag tänkte höra om han kan lägga upp nån plan åt mej, hade vart bra då jag själv är ganska kass på sånt;)
För just nu har jag ingen lust med viktklubb även om det är det som hjälpt mej allra mest. Brukar tröttna ibland och köra annat, är ombytlig av mej;) Men vi får se o han kan hjälpa eller inte. Träna måste jag fan börja med iaf! Är i usel form och mår alltid bättre när jag tränar!

Nä, nu ska jag väl gå på dejt med sängen några timmar, börjar bli lite trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar