lördag 3 april 2010

Härligt vårväder!

Idag är det påskafton och dessutom första påsken jag inte är hos mina föräldrar, orkade helt enkelt inte i år även om det hade vart jäkligt mys och skoj.
Utan jag, sambon och barnen har firat själva... eller ja fira är väl att ta i, vart ute på en underbar vårpromenad i nästan 3 tim, stannade för glass och lite lek också givetvis. F fick smaka sin första glass idag, en Calippo(stavas?) och den vart väääldigt popis;) Den satt hon och smaskade på i 30 min ungerfär men tappade den inne på hemköp så då blev glassen kasserad, inget mysigt golv där inne precis;)
Sen fick hon påskägg också med lite choklad och skumkycklingar, populärt det också. Så idag har hon fått i sej mycket socker, hehe ett under att hon somnade antar jag.

Skulle ju gifta oss i maj men eftersom vi har jävligt tajt med pengar och det bara är en månad dit så väntar vi till augusti så vi kan spara ihop lite, är ju till tatueringarna(vår "ringar") som det fattas... Lite trist men men blir ju i sommar ändå och vi vill ju vara tatuerade innan brölloppet så. Man måste ju tänka på ekonomin och det räcker med att den suger just nu=/ Men som sagt, ordnar sej alltid, har ju mat på bordet!

Nu ska jag och sambon strax käka pizza, våran påskmiddag så att säga;)

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med bröllopet...Vi har samma problem här. Vi skulle ju gift oss nu i sommar, men ekonomin tillåter inte det som det ser ut nu, så planerna ligger på is ännu så länge. Får se hur det ser ut i sommar om det kanske kan bli av ändå, kanske i augusti/september. Annars får det vänta tills nästa sommar: jag vill gifta mig ute. :-)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att behöva skjuta på bröllopet...men men ibland blir det ju så.
    Här planeras det oxå bröllop, närmare bestämt den 28 augusti =)
    Häftigt med tatuerade ringar...dock jobbigt om man skulle gå skilda vägar =) men men e ju inte med den tanken man gifter sig heller, då vore det ju illa =)
    Kramar Lisa

    SvaraRadera