tisdag 30 mars 2010

Stressigt!

Får ju säga det att fan vad mycket stressigare det blir när man har TVÅ skrikiga ungar som vill något!;) Vart hemma nu själv med dom 2 dagar(sedan L föddes alltså) och visst går det bra men jag blir alldeles uppstressad när båda lyckas skrika ikapp eller när F drar i mej och stampar och gråter när jag inte följer med då jag t ex matar honom eller byter blöja. Phju! Men det går bra trots allt, var ju beredd på detta så.
Men så fort L sover eller ligger och är lugn för sej själv(vilke inte är allt för ofta) så ägnar jag all tid med min lilla F♥ Idag hjälpte hon mej att städa på hennes rum, ja en stund iaf, sen drog hon i pricnip ut allt på golvet igen när jag lagt undan det. Hehe ja se ungar!

Sen hände en rolig sak när F var med mej inne på toan, hon gick in i våran dusch, vilket hon ofta gör men denna gång lyckades hon vrida igång den och på högsta dessutom så det det bara sprutade vatten. Haha, hon blev givetvis livrädd och blött men jag kunde ju inte låta bli att skratta, såg ju för roligt ut! Slår iofs vad om att hon kommer göra det igen inom en snar framtid;)

Igår vart vi på BVC för att mäta och väga L, fick tid kl 15 så jag tyckte ju att vi borde ha gott om tid med vilning osv. MEN nej då, lyckades äntligen få ungarna att somna kring 12 och slummrade givetvis själv till då och när jag vaknade och kollade på klockan så var den ju 13.45 och det tar iaf minst 40 min att både klä på och mata barnen och jag hade tänkt att vi skulle vara utanför dörren vid kvart över två då... Man vet ju aldrig med spårvagnar, alltid stop och förseningar tycker jag...
Så det var bara att slänga i dom mat och kläder, inte lätt då dom inte var sammarbetsvilliga nån av dom. Dessutom lyckades jag glömma skor på F och hennes mössa och vantar, inte så kallt ute tack och lov.
Fick gå utan att låsa dörren också för nycklarna hittade jag inte.
Men fram i tid kom vi trots allt, med 5 min till godo, proffsigt!;) Blev dock helt anfådd och svettig av allt stressande så man kände ju sej mindre fräsh. Men men det blev ju duschen så fort jag kom hem. Och kondisen måste jag allt börja jobba på;)
Resultatet blev att lille L vid 4 v ålder vägde 4540 g och var 52,5 cm♥

Annars bara lugnt, som sagt har man fullt upp nu och försöker hinna med så gott man kan, ska bli skönt när man får till rutinerna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar