tisdag 2 mars 2010

Premiär

Idag hade Loke sin premiär i bärselen jag köpt för honom, var lite trixit att få på den men lyckades tillslut... hade då givetvis glömt ta mej mina skor(som jag har första gången), hehe, så sambon fick hjälpa mej med dom. Kul att se han slava lite vid mina fötter;)
Kändes lite ovant att ha någon hängades så i famnen men det var skitpraktiskt! Fick inte ont i ryggen eller nåt sånt, som jag faktiskt oroade mej lite för. Sonen verkade trivas han också så det blir en bra vana att använda det sen. Bra när jag är själv och måste ha med båda barnen(har ingen syskonvagn), en i vagn och sen en i selen, smidigt!
Till sommaren ska vi dock skaffa en sulky så när vi båda kan följa med så tar en vagnen med sonen och en sulkyn med dottern i, alltid bra att ha liksom.

Så iaf, premiär promenaden var trevlig bortsett från ishalkan som varade i princip hela vägen och var det sandat?? Nääää, inte på de flesta ställerna faktiskt... livsfarligt för fan! Sen fick jag ju som jag misstänkte skoskav som satan av bootsen men det är bara att bita ihop och fortsätta gå i dom. Innan skaven kom satt dom riktigt skönt, lite löst hade nog sambon knäppt men det är ju lätt fixat till nästa gång. Snygga är dom också, kommer passa fint till nya jeansen när dom kommer:)

Lillkillen har vart lite gnällig idag, tror dock det var lite magknip eller nåt, lyckades få honom att rapa rejält och sen dess har han vart lugn. Han är lite svårrapad minsann men jag brukar hålla på tills en lite kommer iaf. Skönt att han är gladare nu, sover som en stock i sin babykorg♥

Sen blev jag ju attans lycklig när jag testade en av mina tröjor i strl 38/40 jag köpte för ett tag sedan, en del av dom får jag inte på mej riktigt än, liiite väl taighta men ett(som jag testat hittills) plagg får jag på utan problem och det sitter snyggt faktiskt(kommer från en som inte ger sej själv komplimanger allt för ofta...). Så för första gången i mitt vuxna liv har jag idag på mej ett plagg med siffrorna 38/40, otroligt!

1 kommentar:

  1. Men så duktig du är! Grattis till det.

    Och grattis igen till lilla Loke, mys!

    kramar från Anneli

    SvaraRadera