måndag 1 mars 2010

Jävla tur jag hann ta först!

Vart på sjukhuset idag med sonen för att ta hörseltest och PKUprovet, allt gick fint förutom att hon hade svårt att få blod först och vred runt nålen tusen varv kändes det som. Oj så min stackars kille skrek:( Dottern fick iaf sockerlösning när hon tog sitt prov så hon var lugn. Skör verkligen i hjärtat när ens barn blir så ledset...

Men det gick ju bra tillslut, fick det blodet man behövde så han behövdes inte stickas igen iaf. Hörselprovet fick han godkänt på också, så nemas problemas där. Sen hade han gått upp till 3150 g så han växer fint♥



På vägen hem så handlade vi, var i en affär jag typ aldrig handlar i så jag hade lite svårt att hitta först men jag hittade otroligt nog allt, heja mej;) Däremot blev jag jävligt irriterad(äcklad) av en sak när jag tog lite smågodis.
Gick där i godan ro och plockade med min sked och ser att det kommer en gammal kärring gåendes mot mej, hon ser lite irriterad ut tycker jag och tänker att hon kanske tycker jag står ivägen för henne och hennes rullator... Men det hade hon lätt kunnat, bara för det slöade jag lite extra för det, inte ofta jag är sån men med så många sura kärringar man mött på som vart i vägen så är det inte mer än rätt att störa dom ibland också!;)
Iaf, traskade på och plockade på mej lite godis då som sagt och när jag är klar vänder jag mej om, tanten har ju flyttat sej framåt och nu fick jag veta varför hon stod där och väntade, jo hon gick och plockade godis med händerna, smakade och det hon inte gillade la hon tillbaks, ja alltså inte dom hon haft i munnen men dom andra bitarna hon tagit... Inte så fräscht enl mej iaf! Visst fan vet jag att många gör så men det man inte ser har inte hänt när det gäller sånt tycker jag;) Som sagt, jävla tur jag hann ta först!
Sen måste jag ju påpeka att det finns väldigt många goa, gamla kärringar kring 80 också, alla är ju inte sura och ivägen(eller äcklar sej bland smågodis). Bara så ni inte tror att jag hatar gamlingar på nåt viss.

Sen fick jag inse fakta idag, har tillslut fått slänga mina gamla unkna gympadojor som jag använt i typ 2-3 år nu, hehe sulorna har släppt och det kommer in sten, snö, is, vatten, skräp och dyl in i skorna, mys att få trampa på sånt;) Eller ja, trampar ju inte på det rakt av men jag känner ju av när det t ex kommer in sten som skaver in foten även om det är lite sula ivägen. Ja men iaf, har slängt dom nu så jag får helt enkelt börja använda mina snygga(och dessutom dyraste skorna jag köpt/ägt) boots. Är bara till att gå in dom och se läcker ut med snygga jeans till!

Ja jeans får jag minsann köpa ett par nya... igen! Trodde verkligen byxorna jag haft under gravdititen skulle sitta ok men nä, dom åker bara ner och sitter åt helvete=/ Så nu har jag helt plötsligt inga byxor! Har ett par men dom är strl för små och köpte dom som ett mål att sträva efter. Hehe får väl helt enkelt gå hemma utan byxor tills jag kommer i dom... eller köpa nya då;) Så jag ska ut på Ellos och kolla läget och se om jag kan finna några snygga jeans i strl 46.
För er kanske inte den strl låter litet men för mej som haft strl 56 i byxor så är det vääldigt smått.
Men har som mål att komma i strl 40 sen, får se hur det går med det.

Vikten går neråt den också, vägde 87,4 kg imorse:) Börjar dra ifrån 90+ kg nu, känns skönt! Hoppas positiva trenden fortsätter och att jag sköter mej som jag gör även om det kan bli bättre. Kommer ju givetvis börja träna snart också, ska bli gött!

Nä, nu har jag svammlat klart för idag!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att Loke växer och mår bra.

    Måste säja att jag tycker du är så DUKTIG som har gått ner så mycket i vikt.

    KRAM
    Liza

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att den där tanten var döäcklig. :-( Det känns på något sätt som att många äldre tycker att de har rätt att bete sig precis hur som helst, just bara för att de är gamla. Jag fattar inte det, och det är riktigt irriterande!
    Skönt för övrigt att allt såg bra ut med lillkillen!

    SvaraRadera
  3. Åh, har ju inte hunnit skriva grattis till din lille son :) vilken sötnos, och fint namn också! Hoppas ni alla mår bra! (förlossningen verkade ju går ätt snabbt iaf :))
    Kramar

    SvaraRadera