söndag 28 februari 2010

Då var man mamma igen

8 dagar innan beräknad förlossning föddes vår lille kille, 3090 g och 48 cm lång♥ Han är en riktig liten sötis och väldigt lik sin syster. Nu ligger han här bredvid mej i sin babykorg och sover, ser så fridfull och underbar ut.

Så nu var man två barnsmamma, helt sjukt! Var lite orolig över hur dottern skulle reagera men det har bara gått bra, hon klappar mest på honom och gullar lite. Hon är nog lite osäker än men det släpper väl snart.
Lite elak är hon dock när hon försöker sno hans napp men hon lär sej tids nog;)

Känns iaf underbart att ha fått tillbaka sin kropp och ha sin lille son utanför magen, snart börjar jag fokusera på vikten igen. Ska ju gifta mej i maj och hoppas gärna ligga kring 80 kg då, ca 8 kg bort då jag vägde 88,2 imorse(ca 8-9 kg ner sen dagen han föddes). Så det är bara att kämpa på, vägdag fredagar, så på fredag blir rapportering om kilon och cm eller ja det blir ju nystart då så det blir ju startvikt och startcm, spännande dock!
Har ju en klänning i strl 40 som jag ska komma i till brölloppet, en liten morot för att jag ska klara det, alltid bra att ha.

Så i veckan börjar jag med träning så fort jag känner ork då, blir ju lite smått bara då man inte har all tid i världen när man har två småbarn;) Men lite ska jag nog få in, om inte blir det ju promenader och dessutom är sambon hemma till den 29 mars så han hjälper ju till massa!♥

4 kommentarer:

  1. Grattis här med till lilla raringen.
    Vad snabbt du är igång igen efter förlossningen.
    Men du bantar inte nu eller?>Jag menar om du ammar?
    Kommer inte ihåg hur du gjorde m Freja?
    kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Viktoria:

    Tack♥ Ammar ju inte så det är helt ok att börja redan:) Äter ju antidepprisiva så jag får inte amma.
    Samma som med Freja.

    kram på er!

    SvaraRadera
  3. Grattis till sonen!
    Han är jättesöt.
    kram Mickan - mamma till freja

    SvaraRadera
  4. Härligt att du är så taggad att komma igång igen. :-) Det kommer du klara utan problem innan bröllopet, det är jag övertygad om för du är sååå duktig verkligen! Läste inlägget i den gamla bloggen också, och Oj! Så snabbt det gick, skönt! :-)

    SvaraRadera