onsdag 24 februari 2010

Kan ju skriva ett inlägg iofs

Kan ju lika skriva ett inlägg även om bloggen i sej officiellt inte är riktigt i bruk än så att säga. Så lite kort om mej:

Väntar som sagt mitt andra barn med beräknad förlossningsdatum den 6:e mars, så han är förhoppningsvis färdigbakad där inne snart!
Har då även en dotter på snart 15 månader som är ett litet yrväder med lockigt hår♥

Sambon/fästmannen och jag har varit tillsammans i snart 6 år och den 16/8-09 förlovade vi oss och den 15/5-10 gifter vi oss.

Efter bebis är född ska jag åter igen ta tag i min vikt, hade för ca 4 år sedan en toppvikt på, ve och fasa!, 145 kg. Hann ner till 105 kg innan jag blev gravid med dottern och denna gång vägde jag 93 kg när jag skrev in mej hos barnmorskan. Hann dock lyckas ta mej under 90 kg nån vecka innan dess, rättare sagt 88,6 kg, det minsta jag vägt som vuxen så -56 kg har jag gått ner totalt.
Nu har man ju givetvis gått upp några kilo då jag är gravid, ca 3-4 kg just nu, väger mej inte så ofta;) Så vi får se vad vågen stannar på när lillen är ute!
Mitt mål är att komma ner till omkring 70-75 kg och drömmen är 65-68 kg ungefär(om jag inte blir nöjd vid 70-75 kg då som sagt, vill ha former).
Huvudsaken till att jag går ner är ju såklart hälsan även om jag inte haft några problem med den udner tiden jag vägt som jag gjort förutom att astman blev värrre och kondisen var nere på noll! Dock är kondisen nere på noll nu också men har inte haft ork att träna då jag är höggravid just nu då. Men det blir att börja med träning som vanligt sen, har Nintendo Wii som jag testa lite "Wii sports" på nu när jag orkat, sååå kul! Annars är det promenader, crosstrainer eller träningsDVD som brukar gälla.
Ser iaf framemot att börja med vikten igen så man kan bli normalviktig nån gång för första gången i sitt vuxna liv.

Ja bloggen kommer ju då givetvis handla om livet i allmänhet, livet som mamma och då kampen om kilorna. Får se om det blir något mer inlägg efter detta innan lillen är ute, har nämligen en gravidblogg(http://www.mammatillfreja.blogg.se/) där jag skriver om ni vill kika in där och se vad som händer och så.
Men snart kommer jag bara hålla mej till denna bloggen, ser jag framemot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar