torsdag 13 juni 2013

Som på rosa små moln!

Hittade inga bra byxor imorse när vi skulle gå till dagis i ösregnet och fick helt enkelt nöja mig med leggings och kjol som givetvis blev dyblöta och oanvändbara när jag väl kom hem igen.
Hehe nu bor vi ju så ingen granne kan se mig spatsera runt utan byxor så jag utnyttjade det idag ;) Iallafall, vilade en stund med Ymer och kom sedan på att jag skulle ut igen (hämta barnen) men då kunde jag ju inte å ut utan byxor precis. Så, jag letade vidare i flyttröran, såg mina jeans i strl 38 ligga och locka på mig men för bara tre veckor sedan gick dom verkligen inte på men jag tänkte ge dom en chans.
*Trummvirvel spelades upp i huvudet* och tatda! Dom gick på och satt toppen, om man nu bortser från mitt överflödiga skinn men skit i det! Kom fan i strl 38 i byxor, det trodde jag aldrig någonsin skulle hända! Det var en liten dröm jag hade och nu gick den i uppfyllelse, stolt och glad idag som ni kan förstå. 


Storlek, om man jämför när jag började och idag.

2006
Byxor och dyl: strl 60
Toppar, tröjor, klänningar och dyl: strl 58

Idag
Byxor och dyl: strl 38
Toppar, tröjor, klänningar och dyl: strl 36

Det är en jäkla skillnad och jag har svårt att ta in att jag vart så groteskt stor, jag menar, jag fick liksom handla det mesta på nätet för då fanns inte så stora storlekar i vanliga affärer som HM eller ja, det kanske hade men jag gick helst inte in i klädaffärer då jag antog att folk undrade vad jag gjorde där typ och såg ner på mig. Kläderna som fans var ju inte dom snyggaste eller ungdomligaste men kläder var jag ju tvungen att ha.

Nu kan jag köpa precis vad jag vill för kläder och jag behöver inte skämmas när jag går runt i en klädaffär. Livet har verkligen vänt!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar