måndag 10 juni 2013

Bättre men inte optimalt

Inte så kul att ställa sig på vågen imorse, visst det mesta är ju vätska men ändå, höga siffror är aldrig roligt att se... Men men, det är bara att bita ihop och inse fakta, det var ju mitt eget fel och kör jag bara LCHF som vanligt nu väger jag nog under 70 igen till nästa vecka iallafall.
Att komma ner till 65 kg känns avlägset just nu men när jag väl fått min bukplastik i höst så lär jag nog komma närmare för ett par kilo kommer ju försvinna.
Försöker hålla mig runt 69 kg nu över sommaren fast har så klart målet att gå ner kvar men ja, tar det lugnt med det ett tag och låter hjärna och kropp hinna ifatt.

Ok dag idag ändå, vägt en del och skrivit upp vad jag ätit, för att få lite extra koll. Har ätit mig mätt och godissuget  börjar redan avta, skönt!
Kanske ser lite torftigt ut men vi är 3 dagar från lön så vi snålar lite med pengarna och LCHF är ju inte världens billigaste kost precis men jag får det att funka ändå tycker jag. Med tanke på att jag blir mätt och nöjd så oroar jag mig inte.

Måste dock sätta mig ner och göra en budget, blivit lite rörigt ett par månader nu och ekonomin var ju mycket bättre när vi gjorde en bra budget, är ju en slösa så budget är verkligen ett måste för mig egentligen. Får bli så, sätter mig på torsdag och fixar med det.

Vikt: 72.5 kg
Frukost
2 mini baby bell = innehöll mindre än 0.5 g/100 g
30 g leverpastej = 2.7 g
Lunch
30 g hallon = 1.3 g
100 g rysk yoghurt = 4 g
1 mini baby bell
Middag
Grytbitar
Grytsås = ca 5-8 g 
Övrigt
6 g mörk choklad = 2 g
50 g vispad grädde = 1.5 g
100 g jordgubbar = 8.3 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar