tisdag 11 juni 2013

Äntligen mer LCHF än på senaste!

Har visserligen ätit lite kolhydrater men som min goda vän Susanna påpekade för mig (hon äter också LCHF) så har det blivit lite väl lite fett.
Men efter att hon sa det insåg jag att jag inte kan äta som jag gör för då blir det inte riktigt LCHF, jag måste äta som jag gjorde i början annars kommer det ju inte funka.
Så, bättring!

Idag blev det som sagt det, har käkat ägg, majonäs, leverpastej, turkisk yoghurt med hallon, ost och ja,  ingen middag visserligen men det körde ihop sig då men jag åt en bra kvällsmat. Imorgon väntas en god kycklinggryta med bacon till middag, ska bli gott!

Har dessutom gått 5 km idag, bara av att göra vardagliga saker (lämna/hämta på dagis, handla och ta Loke till tandläkaren). Även om det känns som jag inte rör mig så mycket, alltså tränar så går jag ändå runt 4 km i snitt/dag och det är ju bättre än inget :)

Trotsat min ångest över mina överarmar, alltså mitt gäddhäng.... så trotsade jag den och tog på mig ett linne som var mer passande för vädret än t-shirt som visserligen också funkar men linne kändes skönare.


Kändes väl sådär att vara ute med inget som döljer hänget, fick liksom för mig att alla glodde och då givetvis på mina fläskiga armar... Maken säger att jag bara inbillar mig men mina inre demoner från när jag var riktigt tjock/fet finns kvar och dom är inte alltid lätta att inte lyssna på så att säga. 
Får väl fortsätta utsätta mig och hoppas på att det känns bättre och bättre istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar