torsdag 13 december 2012

Lucia

Tidig morgon idag, gick upp kvart över 5 med barnen då vi skulle iväg tidigare idag eftersom Ls Luciafirande började kl 7. Var trots allt en lugn morgon och barnen var medgörliga så vi kom iväg i tid, haha ovanligt nog.
Väl på dagis så gick vi då först på Ls firande, dom sjöng och så fikade vi (inte jag dock) en stund innan jag gick upp med F till hennes avdelning. Där fick vi vänta en liten stund innan det var dags att gå till gympasalen och vänta på Luciatåget där och efter lite väntan kom alla små tomtar, stjärngossar, lucior, tärnor och pepparkaksgubbar!:)
Dom sjöng en liten stund, jättefint och duktigt för att inte vara så stora än och sen när väl det var över så började alla barnen leta efter sina föräldrar. F hittade givetvis inte mig tillräckligt snabbt och var jätteledsen och ville gå hem men jag tröstade henne, gav henne sin nalle och så gick vi och fikade. Efter en stund så lugnade hon ju ner sig iallafall men när jag väl skulle gå ville hon verkligen inte det men efter lite mer övertalande så gick jag ifrån en liiite mindre ledsen tjej iallafall. Men hon är inne i period nu då hon är väldigt klängig och vill vara nära så när jag väl var kvar så länge på dagis som jag var idag blev hon säkert lite förvirrad och trodde jag skulle vara där hela dagen med henne... Men men hon är säkert glad och go nu när jag inte är där, alla föräldrar har ju gått så det borde ju vara som vanligt nu. Så klart så svider det ju i mammahjärtat när hon blir så ledsen... Nåja, det brukar ju ordna sig när man väl gått och en fröken tog ju hand om henne när jag väl gick så.
Mysig Lucia trots det!:)

Finaste tomtetjejen!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar