onsdag 12 december 2012

Högre självkänsla? Ja det var väl på tiden!

På senaste tiden har min självkänsla faktiskt gått upp en del, tycker inte jag är så fasligt fet/stor som jag annars brukar tycka (haha ja magen är ju det just nu så klart men har ju en bra ursäkt;))
Med tanke på att jag har strl 38 och ändå är höggravid borde väl ge mig en hint att jag kanske inte är så gigantisk som jag ser mig själv, för det mesta då. Nu börjar jag faktiskt tycka att jag trots allt ser helt ok ut, kroppen kanske inte är den snyggaste utan kläder men med, ja då är jag t.om en hot mama ibland!:) Jag har många bra kvalitéer och det gäller bara att jag tror mer på mig själv så kommer både självkänsla och självförtroende skjuta ännu mer i höjden, för även om det är bättre så behövs mer. Att jag mår det bästa jag gjort psykiskt på många år hjälper ju till också.
Ja, tummen upp för mig helt enkelt!
Gjorde ett litet collage av det jag trots allt tycker är fint på mig, håret, munnen, magen (för stunden;)), mitt ansikte rent allmänt och mina ögon. Ska dessutom försöka stå framför spegeln en gång om dagen och säga något bra om mig själv, lär väl förhoppningsvis hjälpa både självförtroende och självkänsla på traven!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar