torsdag 29 november 2012

Första flaskorna inköpta

Ang mitt dilemma med ammningen för några månader sedan så bestämde jag mig för nån vecka sedan för att det blir flaskmatning även för detta barn, känns bäst så. För min del då jag minns hur jävla pissigt jag mådde sist och det är ett jobbigt minne... Hade aldrig känslan av mys och närhet bara ångest. Men sonen är uppvuxen med flaskan och han är en frisk och kry liten pojk så det blir nog bra igen!:) Närhet kan man tack och lov skapa även utan amma.
Så nu har jag beställt två stycken MAM first bottle flaskor, en grön och en blå. Känns skönt att ha tagit beslutet nu och även min barnmorska har skrivit in det i min journal och i papprerna som hon skickade till BVC så dom vet.

1 kommentar:

  1. Jag ska också flaskmata bebis - bestämt mig för det nu, med dottern funka inte amningen alls och jag ville egentligen försöka amma denna gång, men senaste veckorna har jag mest fått ångest av att bara tänka på att amma.
    Går de beställa de flaskorna via nätet? Finns inga i våran matbutik här.

    SvaraRadera