måndag 25 juni 2012

Vecka 10

Då var man inne i v 10 nu då, dubbla siffror som sagt. Nu är det "bara" 30 veckor kvar tills bebis tittar ut, haha inte alls långt borta!;)
Måendet är detsamma ungefär, mår illa, trött och bor som sagt inne på toan i princip men jag börjar vänja mig nu så det känns inte lika jobbigt så det är ju skönt. Det jobbigaste tycker jag dock är tröttheten, det tär verkligen på krafterna att försöka vara "pigg" och glad småbarnsmamma till våra två vildar också, himla tur man har en underbar man som är där för en hela tiden iallafall♥ Det underlättar massa!
Magen växer eller rättare sagt svullnar vidare;) och det är svårt att få vissa kläder som satt gö snyggt förr att sitta som jag vill men men det står jag gärna ut med.
Om kanske 4-5 veckor så kommer jag ju kunna känna Ärtan där inne också, med L kände jag första gången i v 14 så helt omöjligt är det ju inte att det skulle bli så igen. Med F däremot kände jag inget förens i v 21! och herregud vad glad jag blev när det väl hände♥





V 10

Barnet

Alla anlag till organ är i princip klara. Ett känsligt utvecklingsstadium har passerats.
Nu ska den lilla mest koncentrera sig på att växa och mogna.
Längd huvud till stjärt 37 mm.

Mamma

Brösten fortsätter att växa och det kan vara bra att börja använda en stöd-behå. Din livmoder har växt.
Risken för missfall är större under de första tolv veckorna, men oroa dig inte, det är inget du kan påverka. Lev sunt, ät bra, rör på dig och sov när du är trött.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar