onsdag 27 juni 2012

Efter lite besvär, äntligen inskriven!

Jag kom till Mvc ca 20 min innan jag hade tid, inga problem för mig utan satt och lekte med mobilen och lyssnade på musik. Klockan blev 13 och ingen ropade in mig, bara alla andra som kom och gick och tillslut blev klockan 13.45 och fortfarande inget. Hittade ju aldrig någon att säga till heller men tillslut, klockan 14 så kom det förbi en barnmorska som gått förbi mig några gånger och undrade när jag egentligen hade tid. Sa när och hon sa ju att vi fick kolla upp, så vi gick in till hennes rum varav hon började klicka på datorn. Jag hade tydligen varken tid eller fanns i systemet?! Var alltså inte där alls... Jag, hormonell och jävlig som jag är och trött efter att ha suttit och glott i 1,5 timme började ju så klart grina!, pinsamt värre... Men barnmorskan förstod att jag var ett hormonelltvrak, gav mig en kram och sa att hon kunde skriva in mig.

Så efter lite möda och besvär fick jag ju hjälp av en jättegullig barnmorska som jag ska ha nu då, hon frågade alla de där gamla hederliga frågorna om alkohol, rökning, vikt, sjukdomar osv. Sen fick jag en ny tid om två veckor och även en tid till läkaren (även det om två veckor) och ska då få prata om min medicin och även göra ett tidigt ultraljud.

Lite trött är jag minst sagt nu men det känns skönt att det fixade sig trots allt och att jag verkar få en underbar barnmorska!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar