torsdag 26 april 2012

Motivationshöjare!

Måste ju säga att brevet från från Sahlgrenska blivit en riktig motivationshöjare, har sötsug men tänker på att om jag går upp massa tills jag ska på bedömningen förstör jag allt så jag håller mig. Så klart funkar det inte alla gånger och jag äter något men då blir det åtminstone bara ett par bitar. Och för att jag ska ha mer koll så har jag bestämt mig för att börja väga mig mer regelbundet igen, vägde mig igår och den sa väl inte riktigt vad jag ville (men jag kan skylla lite på mens och att jag åt dåligt förra veckan) men idag så sa den 1,3 kg mindre och om inte det peppar en att sköta sig så vet jag inte!☺

Så nu känner jag verkligen att jag är på G, både gällande mat och träning. Och när det gäller träning så är jag så jävla glad över att jag verkligen tränar regelbundet och hårt dessutom, har nog aldrig svettats så mycket efter träning förut som nu, haha om man nu verkligen kan tolka det som bra. Tränar ju ändå 4 dagar i veckan och springer omkring 1,5 mil sammanlagt, visst inte så mycket om man jämför men för en "nybörjare" som mig så är det iallafall det. Men mer kommer det ju bli då jag nästa söndag ska springa 6 km och sen ökas det vecka för vecka tills jag når 10 km, vi får se hur det kommer gå, haha!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar