torsdag 19 april 2012

Kort träningspass men ack så jobbigt

Mitt allra första sprintpass idag, blev att jag körde 10,5 km/h (plus 11 km/h sista 30 sek) då det kändes bäst men nästa gång kan jag nog då köra på 11 km/h då det trots allt gick ok också. Mitt löpband går bara upp till 12 km/h så för vana sprintare lär väl det inte funka alls, hehe men nu är jag inte alls van att springa så fort alls så det duger bra för mig:p
Var som sagt sprint 30 sek(10,5 km/h) och sen sprang jag på 8 km/h 1 min, det upprepade jag 8 gånger så totalt 12 min och jag kom 1,8 km (trodde jag aldrig!) och det gav ett tempo på 6:40 min/km, glad!☺

Så även om passet bara varade 12 min blev jag känns det att jag gjort något, gött med korta pass också. Imorgon är det vila innan det är dags för ett längre pass på lördag igen.

1 kommentar: