onsdag 5 oktober 2011

Det flyter på bra!

Haft några riktigt bra dagar nu, förutom 4 bullar (2 igår och 2 i förrgår) så har jag varken köpt eller ätit något onyttigt på 3 dagar nu, känns verkligen toppen och jag hoppas det fortsätter såhär. Känner ju inget speciellt sug heller så det ska nog gå bra framöver också!:)
Med tanke på att jag i princip ätit godis varje dag hela detta året så känns det lite som en presation att jag klarat mig bra utan nu. Varför nu helt plötsligt vet jag inte, det var inte så att jag "planerade" det, bara blev så eller hur man ska uttrycka det. Det är väl kanske så det ska vara, att det bara liksom kommer självmant. Annars när jag säger att jag ska sluta blir jag ännu mer sugen och trycker i mig när jag får chansen typ. Så, på rätt spår nu och där ska jag hålla mig!

Går ju dessutom en längre promenad på ca 30-60 min minst varje morgon med sonen. Idag blev dock lite kortare men det regnade och blåste så förbannat att jag bara gick en liten runda, noll lust att gå det jag planerat men håller tummarna för bättre väder imorgon annars kan jag ju iofs klä mig mot det. Men jag hatar verkligen att vara ut när det regnar på hösten, så kallt och uschligt... Haha men får la kanske ta och skärpa mig på den fronten, "Finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder", passar in bra tycker jag, hehe.

Vikten har jag noll koll på dock, ska väga mig på fredag och antar att det kommer vara plus i och med förra veckans utsvängningar... Men fortsätter jag som jag gör nu så lär det plus resterande sega kilon försvinna tillslut dom också, bara att kämpa på och fokusera på målet!:)

Annars försöker jag plugga på så gott det går, jävligt svårt att göra det när man är hemma själv med en 20 mån dock. Han har inte riktigt samma åsikter när det gäller mitt pluggande, han tycker vi ska leka och busa hela tiden och så klart förstår jag honom men han är i en klängig period nu också så det gör ju inte saken bättre... Men jag en del på kvällen och till helgen ska maken ta barnen så mycket han kan så jag kan plugga det sista som behövs denna kursen så jag blir klar. En ny kurs börjar ju iofs på måndag och inte blir det mindre jobb då men en dag närmare till att L får förskoleplats, även om det går segt på den fronten... Nåja, jag ska klara det, även om det blir tusen gånger jobbigare när man har en lite sötnos hemma som "stör"♥


Min stora lilla tjej på promenad♥

Såhär söt är han, fatta att det är svårt att plugga när man ser den här gullungen♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar