måndag 12 september 2011

Liten uppdatering

Har inte haft så mycket att skriva om då jag fortfarande är sjuk men igår var jag på jourcentralen akut pga andningsvårigheter...
I förrgår och igår natt vart otroligt jobbiga, har haft lite svårt med andning men iförrgår blev det myyycket värre än var det vart innan. Kunde knappt andas och satt och rosslade hela kvällen. Tänkte det skulle bli bättre av lite sömn men icke, kunde inte sova alls då jag inte kunde andas alls när jag låg ner. Så jag satte mig helt enkelt i soffan ihop om att jag skulle kunna somna sittandes men så blev det inte heller, sov max 1 timme sammanlagt och inte bekvämt heller... Satt mest och grät hela natten för att jag mådde så kasst. Maken ville att jag åkte till jourcentralen på kvällen men jag ville inte åka in själv mitt i natten helt enkelt så vi bestämde oss för att åka in in tidigt på morgonen istället så maken och barnen kunde följa med.

Så vi åkte kring 7 och det var en plåga att ta ett steg, kändes som om jag andades genom ett sugrör... Åska och regna gjorde det också, allt för att det skulle kännas så trevligt som möjligt typ;)
Väl på jourcentralen fick jag vänta en timme då det visade sig att dom bytt från natt till vanlig personal och därför blivit bortglömd, trevligt värre:/ Men jag fick träffa en trevlig doktor som nästan direkt tog mig till ett akutrum där jag fick kortison och även inhalera någon typ av astmamedicin. Blev genast bättre!
Sköterskan undrade varför jag inte sagt till efter en stund då jag mådde så dåligt och hon såg och hörde på mig att jag behövde akut hjälp. Men jag antog att min tur skulle komma antar jag, sådär snäll-svensk som man är. Hon tyckte 1 timmes väntetid för mig var dåligt och bad om ursäkt för att jag blev bortglömd. Snäll tant.
Så efter en timme med lite tester och inhalation så fick jag astmamedicin utskrivet och fick gå hem med vila som ordination då jag inte hade sovit på en hel natt.
Och väl hemma blev det sömn då maken skickade mig direkt i säng.

När det gäller vikten så har jag ingen aning, har inte haft lust eller ork att till att ens kolla, så förra veckans resultat blir ett ? men denna veckan ska jag ta tag i det när det är dags.

Tänkte dessutom ge Dukandieten en chans igen, hjälpte mig så otroligt mycket på sockersugs fronten senast, åt inget på nästan 3 veckor utan problem dessutom men fuskade en dag och spårade ur, så inget fusk denna gång, förens dotterns födelesedag i november isf. Så jag kör fr.om imorgon och 10 dagar framåt med attackfasen, spännande och jag hoppas det botar mitt sötsug även denna gång men det tror jag så länge jag äter rätt, ordentligt och dricker mycket vätska.

Bjuder på en bild på min stora (lilla) tjej, snart 3 år, bara 2 månader kvar... shit va tiden går! Känns som igår när hon kom upp på min mage och kollade på mig för första gången med sina stora, blåa ögon♥
Och givetvis en bild på lille Loke också♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar