lördag 1 januari 2011

Nytt år och nya mål!

Avslutade året igår med julmust och noblesse, hehe det var grejer det och tråkig som man är så la jag mig 40 min innan tolvslaget. Men jag såg ingen anledning till att tvinga mig att vara vaken då vi ändå inte firade mer än att vi åt lite gott.
Väldigt lugnt nyår i allmänhet här, inga högljuda fester i någon av lägenheterna bredvid så man kunde i lugn och ro natta ungarna och sen spendera kvällen med lite tv och film. En dålig film men ändå.

Nytt år nu då, nya mål som sagt. Finns en del grejer jag vill göra i år och hoppas dom kommer uppfyllas allihopa såklart.
  • Få ett jobb.
  • Tatuera mig.
  • Ta hand om min kropp bättre.
  • Nå 70 kg till den 26:e juli när jag fyller 26 år.
  • Försöka få ihop pengar till en systemkamera.
Ja det är väl det jag kommer på nu, få se om jag uppnår alla mål. Det första är det jag vill mest och så att nå 70 kg då, rena drömvikten för min del men jag ska klara det!

Igår var det dessutom min allra sista dag som mammaledig, efter över 2 år så det känns lite skumt. Men även skönt, hoppas ju också få ett jobb inom snart framtid även om jag vet att det är svårt då jag inte har dom bästa förutsättningarna precis. Men man ska aldrig ge upp, det kommer bli min tur snart också!
Ska skriva in mig på arbetsförmedlingen på tisdag, hoppas dom kan hjälpa mig med något iallafall. Men jag vet ju att dom vill skicka ut en på en massa kurser och skit. Visst, är kurserna kl 9.30-10 och håller på en timme så går det, förutsatt att man får ha med sig sin 10 mån bebis men sen kan jag inte då F bara går på dagis 3 tim om dagen, 8.30-12.30. Och det är dom tider 15 timmars barnen får vara där, inget man får välja. Plus då som jag sa, har en bebis som jag är hemma med.
Nåja, ordnar sig nog, söker ju jobb iallafall och dom kanske kan ordna praktik så jag kommer iväg på något. Är aptrött på att gå hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar