torsdag 4 november 2010

Jävla skitvagn!

Morgonen började visserligen ok, ungarna var glada och lätta att ha att göra med, på klädningen till dagis gick bra. Sen var det då min tur, på med jackan och den började strula och strula och strula, ville inte alls upp hela vägen med dragkedjan. Tillslut gav jag upp och kollade vad som var fel, jo då har vissa såna där små metalgrejer(dom som håller ihop jackan, vet ej vad det heter) lossnat så den jackan som jag precis fått av mammsen var ju bara att kasta... Satt ju bra och värmde, så jävla typiskt. Hade dock en till lite tunnare jacka som jag fick som backup så det ordnade sig.
Nästa grej ordnade sig dock inte! Äntligen påklädda och jag börjar gå ner för trappen med L i vagnen. Då viker sig helt plötsligt vagnen och jag tror att jag kanske lyckats få knappen som gör att den fälls ihop. Lyckats ta mig ner för dom trappstegen som är kvar och lyfter upp vagnen så den inte är ihopfällde längre då stackars L nästan klämms(har ju lite panik över det också). Då lossnar framhjulen, alltså inte hjulen i sig utan hela frampartiet, själva metallen liksom(ska ta kort på det sen så ni får se) och där står jag, 2 ungar och bråttom till dagis, vagnen helt kaputt.
Fick helt enkelt sätta L i Fs sulky och spänna fast honom då det inte finns något skydd där fram som stoppar från att han glider ur sitsen(om ni fattar vad jag menar). Så F fick ju gå då ståbrädan inte funkar på sulkyn vilket gör att det tar nästan 30 min till dagis istället för 5-10 då hon inte brukar gå utan åker på brorsans vagn. Men hon var jätteduktig och höll min takt korta stunder så vi kom ju fram iallafall.

Så nu har jag helt enkelt fått beställa en ny vagn, en Brio sitty 2010. Den enda som vi hade råd med eller råd med egentligen har vi inte en spänn till det men det är bara och beställa och se glad ut, måste ha en vagn till L också plus att ståbrädan funkar på den så det var ju ett plus. Tyvärr är den ju inte som vagnen som gick sönder som är bakåtvänd(alltså L ser mig och jag honom), dom vagnarna som har den funktionen kostade alldeles för mycket för vår alldeles redan jättetajta plånbok. Men det blir nog bra, L gillar att titta framåt och brukar vrida och vända sig tills jag vände styret med den gamla, då vart det glada skratt så jag behöver nog inte oroa mig för det iallafall.

Oj, blev ett långt inlägg för bara en vagn men fan va sur jag är på den, kunde ju dessutom skadat min lille älskling, tur allt gick bra♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar