måndag 12 april 2010

Stackars hår;)

Ja mitt hår mår nog fan inte bra nu, blekte det förra veckan på onsdagen, blev då ojämt så då köpte jag ny blekning och gjorde om proceduren på fredagen. Såg dock ut som en öststatshora typ med den färgen;) så jag färgade det mer blondt dagen efter. Men den färgen dög inte, såg konstig ut och fick det ju bekräftat att jag inte passar i så ljust hår(inte när jag färgar själv iaf;)) så i söndags blev det att färga det rött(kopparrött) som jag hade som beckup om det skulle skita sej med det blonda vilket då hände. Hehe ja så mitt stackars hår mår nog inte bra nu, får försöka vårda det lite extra nu ett tag♥
Blev dock ganska nöjd med det röda, liiite ljust kanske men men better than nothing typ:)
Förvånad blev man idag också när jag klev upp på vågen, hade gått ner 6 hg och vägde 82,1 kg! Trodde jag inte efter att jag misskött mej en del förra veckan. Tackar dock aldrig nej till minus, så... tack tack vågen!
Annars är jag mest trött, trött, trött nu när jag är hemma på dagarna själv med barnen! L är så fruktansvärt skrikig och har väl antagligen kolik... ska prata med bvc på torsdag då vi ska dit och höra vad dom tror. Jävligt jobbigt då det känns som om jag inte gör mycket annat än att försöka trösta honom. Tar ju bort uppmärksamheten från F och det får jag dåligt samvete för:( Men försöker ge henne all tid så fort han är lugn eller när han sover. Hon verkar dock glad och nöjd hittills, lätt road tack och lov:) Räcker att man kittlas och busar runt lite så blir hon glad och lycklig♥ Men man kan ändå inte hjälpa att man känner sej otillräcklig som mamma, önskar jag kunde lägga lika mycket tid på dom båda när jag är själv också men det är ju svårt när L kräver så otroligt mycket uppmärksamhet... Men det blir ju bättre så det är bara att stå ut...
Är lättare när sambon är hemma, då byts vi av mellan barnen så F får uppmärksamhet av oss båda.
Inte riktigt frisk än från min sjukdom men det börjar bli bättre, halsont och hostig nu bara, ingen feber. Hoppas må ännu bättre imorgon för då ska jag och F ta oss en promenad när sambon kommit hem så får han dessutom chansen att "bonda" lite själv med sin son;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar