fredag 29 oktober 2010

Regel Nr 1: Att undvika frestelsen

Inte lätt att följa den regeln ska jag säga, speciellt när man måste gå in i tre affärer som känns som om dom är överfyllda med godis bara för att man inte ska ta något.
Men jag klarade mig utan att köpa ens en liten bit, känns bra iallafall!

Ett tips är att faktiskt inte gå och handla om man är hungrig, då är det lätt att det slinker ner ett och annat man inte planerat i korgen. Har hört det förr men inte lagt så mycket tanke på det förens idag.
Brukar nämligen handla innan frukost nu och blir sååå sugen när jag ser allt godis och givetvis tar min dåliga karaktär över och man köper något.
Idag var jag inne i stan(skulle hämta ut ett spel) och köpte en macka inne på 7eleven, ingen god dock men bättre än inget. Och när jag väl sen handlade så kände jag inte alls det suget jag brukar då jag var mätt. Kan ju vart inbillning men ett tips iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar