torsdag 14 oktober 2010

Dagis och baciller

Det första som händer när man spenderat 3 dagar på dagis är att man börjar bli sjuk... igen! Är snorig, täppt och hostig men hoppas det inte blir mer.
Ska cykla ikväll ändå men bara 1 timme, högst 1,5. Lite lugn cykling lär ju inte gör det värre, det kan jag inte tänka mig iallafall.
Vägde mig imorse och 1 hg ner, inte så mycket men har ju gott ner en hel del sedan i lördags och det är ju denna lördag som kommer som räknas, få se hur mycket jag gått ner totalt då.

Fick en fråga om vad jag äter till lunch/middag så jag tänkte jag kunde svara här. Till lunch brukar jag äta macka med något i tallrik, typ filmjölk, gröt eller kanske cornflakes. Ibland kanske soppa eller sallad men det händer sällan, omellet brukar gå ner ibland med skinka och svamp.
Många äter ju 2 lagade mål mat om dagen men inte jag, har inte växt upp med det så jag känner inte behov av det, äter ju middag och det räcker. Och då till middag äter jag väldigt olika, äter som vanligt eftersom jag inte har problem med mat intaget utan godis/snacks/läsk, det var det jag gick upp i vikt av. Åt mängder med chips och dip t ex och drack massa läsk.
Men ja, jag äter köttfärssås, ugnspannkaka, pizza, grytor osv och som idag, taco. Alltså inget speciellt utan vanlig mat i rimliga portioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar