måndag 27 september 2010

Något fel var det tydligen...

Hemma igen från VC och har fått reda på provsvaren, något fel är det men riktig vad vet dom inte än. Hade iallafall B12 och järnbrist så det fick jag tabletter för. Ska dock inte börja med järntabletterna förens dom tagit resterande prover om en vecka eller så.
Järndepåerna var tydligen jättelåga(tyckte det stod 10 på pappret men vet inte vad det betyder riktigt kan ju vart något annat) så det kan ju förklara yrsel och trötthet plus B12 bristen då.
Ska som sagt tillbaka för fler prover så som leverprover, HB, kolesterol plus annat, minns inte riktigt allt hon sa. Gasto och kolostropi(stavas?) fick jag remiss till då dom ville kolla så jag inte blöder inuti kroppen eller var det va. Bra att dom är grundliga men ser inte framemot det sistnämnda... men det kunde ta några månader att få tid till det så jag hoppas nästa dom hittar felet innan det så jag slipper.

Blev inget graviditetstest dock, hann inte med att fråga. Funderar på att ta ett hemma men har inte bestämt mig än. Tror nog faktiskt den strular så(mensen alltså) eftersom jag mår som jag gör, stressar ju kroppen vilket säkert gör att den försenar den och kanske med hoppar över 1 månad så jag väntar nog iallafall en månad till minst för att se om det ordnar sig. Kan ju komma närsomhelst och då känns det surt att ha slösat pengar på ett test som ändå visar negativt precis som det ska! Är trots allt skyddad så.

2 kommentarer:

  1. B12 det var ju det jag trodde. Jag har ju brist på det och känner mej som du när mitt ligger väldigt lågt.
    Innan jag fick veta att jag hade B12 brist så mådde jag inte alls bra. Jag hade så mycket brist att jag ramlade mycket och tappade allt mitt hår. Nu äter jag 2st tabletter om dagen och har gjort det över 10år nu. Jag ser på mitt hår när jag börjar få för mycket brist jag börjar tappa mycket hår.

    Skönt att du fick veta vad det var.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. (Gastroskopi och koloskopi)
    oj, var det brister som orsakat det, bra dom kollar upp det mer noga.

    SvaraRadera