torsdag 27 juni 2013

Uppåt idag

Mått lite bättre idag, himla skönt då jag verkligen mått skit nu i ett par veckor. Hoppas det håller i sig ett tag nu så man kan känns sig som sitt gladare jag igen.

När jag väl mår bättre så orkar jag med så mycket mer, inte alls lika trött. Som idag, har gått nästan 7 km, gjort piroger (goda men inte så grana kanske ;)) för första gången och om jag hade haft mer tid mellan lämna/hämta barn, handla, laga mat och vara på BVC med Ymer så hade jag röjt i den ännu existerande flyttröran.
Så just därför hoppas jag må bra imorgon också för då ska jag få fint här inne i vardagsrummet. Ska dessutom försöka få upp gardinerna i köket, blir liksom aldrig av, hehe lat som man är.

    Dom goda men ack så missbildade pirogerna ;)

Ymer hade BVC - besök idag, för allmän kontroll och vaccination. Fick komma in 25 min senare än planerat men det var för att mamman och barnet (3-4 år) typ vägrade gå och BVCsköterskan fick i princip motta ut dom och säga att det var min tur tillslut. Ymer sov i selen så det var lugnt för min del att vänta men ja, ville ju gärna få det gjort och komma hem också.
Gick bra och han följer sin kurva, vilket råkar vara mittkurvan perfekt. 67 cm och drygt 7600 gram, stor och fin liten kille. Han fick beröm för att han var så stadig också och hans sätt att vara med och intresserad, tog så klart åt mig som den stolta mamma jag är ;) ❤


Loke och Freja fick sig en överraskning när dom kom hem från dagis, ett alldeles eget spel till bara dom (och Ymer i framtiden ;)) till vårt Ps3. Skylanders - Spyro Edition, dom älskar ju drakar så det passade perfekt.
Båda väntade tålmodigt till efter middagen innan dom fick testa och de små busungarna var faktiskt riktigt duktiga även om det var svårt med styrtekniken men dom lär ju sig. Kul att det var uppskattat iallafall :)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar