torsdag 27 juni 2013

Trots, lättnad och fundering inför fredag

Dagen eller ja, igår morse kanske man ska skriva, klockan är ju över tolv, började ju inte särskilt trevligt. Har nämligen en 3.5 årig pojk här hemma som heela tiden ska tänja på gränserna, bråka och har massa hyss för sig. Blir seriöst helt tokig på han ibland, för han kan verkligen det där med att gå för långt. Slåss utan anledning, kastar saker, nyps, rivs och lyssnar inte ett dyft... Vetifan hur jag ska göra med honom och ibland undrar man ju fan om man är helt värdelös på att uppfostra eller om det är något fel på honom?! 
På dagis är han tydligen en ängel och hur snäll som helst, här hemma är han tvärtemot. Såklart så är han go och snäll också men jag börjar verkligen tröttna på att bli arg på honom varje eviga dag... Antar att det är en fas eller nåt, hoppas på en lugnare period snart.



Sen har saker och ting som gjorde allt här hemma lite jobbigt ordnat sig, vilket är jävligt skönt och jag är lättad. Mår lite bättre psykiskt idag bara för det då jag inte behöver oroa mig längre. 
Skönt att inte känt konstant ångest hela dagen och förhoppningsvis är jag påväg upp igen!:)

Vägning på fredag, ja imorgon. Efter en vecka med tröstätning så tog jag ju tag i det igen i måndags när jag började med periodisk fasta, går bra men funderar på om jag verkligen vill väga mig på fredag ändå, den lär ju vissa mega plus antagligen... Mår jag som idag gör jag det nog, hanterar motgångar bättre bra dagar men skulle jag ha en dålig dag så skiter jag i det eftersom jag då kommer om vågen är "dum" bli ännu mer nere.
Nåja håller tummarna för att siffrorna inte är allt för höga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar