tisdag 4 juni 2013

Ett svagt ögonblick

Så klart var ju suget kvar från söndagens bravader kvar idag också och i ett svagt ögonblick innan middagen kände jag för att skita i allt och moffa godis... Tack och lov så gjorde jag inte det utan beställde en supergod kycklingsallad som vart tusen gånger godare än allt godis jag istället kunde vräkt i mig.


Nu såhär innan läggdags känns det mycket bättre och inga som helst tankar på att sluta med LCHF har kommit tillbaka. 
Avslutade dessutom kvällen med en mumsig Ris ála Malta och lite Cola Zero.


Ymer har vart hyfsat jobbig idag måste jag ändå säga, han har nämligen fått för sig att inget förutom att stå eller sitta upp är kul. Två saker han inte riktigt bemästrar än vilket betyder att jag får hålla i honom så han står/sitter eller ja, nån enstaka stund har jag honom i gå-stolen och i hans matstol men det duger ju också bara korta korta stunder... Nä, mamma ska det vara och lägger jag ner honom så blir det ilskna och sedan förtvivlade skrik och jag tar ju då så klart upp honom och vips är han nöjd igen.

Så jag har inte fått särskilt mycket gjort idag då det är svårt släpandes på en 4 mån liten klump konstant. Tur han är så söt och pussvänlig att det väger upp att han är jobbig ibland ❤

Ymer fick dessutom sin första smakis idag, han tyckte det var helt ok och mumsade glatt i sig äpple/banan purén :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar