fredag 7 juni 2013

Dålig dag...

Ingen bra dag idag... alls. Inte matmässigt så men jag hade gått upp denna veckan, inte förvånad men blev ändå ledsen och besviken :( Har ätit LCHF men inte som man ska mer åt Dukan hållet m jag ska vara ärlig och säkert lite för mycket kolhydrater. Fan va jag vill skita i allt när jag känner så här, varför anstränga sig när jag ändå ser fet och ful ut... Jag vet ju innerst inne att det där kilot inte gör till och från hur jag ser ut egentligen men när man vart fet så länge som jag vart innan så är ett kilo plus som 10 kg plus i spegeln...
Jag kommer ju i strl 36 utan problem (toppar,tröjor osv), vissa byxor i strl 38 och ja, jag är ju inte fet men som några kloka vänner sa så har inte min hjärna hängt med än, är inte van att se normal ut. För så fort jag såg siffrorna på vågen så kände jag mig ultra tjock och när jag var ute kändes det som om folk glodde och fnissade åt mig. Det gjorde dom ju inte, hoppas jag?, utan när min självkänsla blir sämre tänker jag alltid så, får för mig saker.
Men ska försöka skaka av mig denna skitkänslan nu, fixa till mig ordentligt imorgon ned smink, snygga kläder då jag och dottern ska till stan och köpa present (kalas på söndag). Hoppas det kan muntra upp mig :)

Igår kände jag mig smal, kom i en klänning i strl 36/38, att det kan vända så...


Till roligare saker då, Ymse fick sin allra första portion med gröt idag och oj vad han gillade det, blev helt till sig! Verkligen skönt på nåt viss då Loke vägrade vanlig mat till över 1 års ålder, nä Ymer han mumsade glatt i sig :)
Så nu får han gröt när vi andra äter middag hädanefter.



Hade mitt första delprov idag, i sociologi. Uhm, gick väl sådär, lite svårt när jag inte haft råd med böckerna (1600 kr för alla 4!!) förens idag. Oroar mig inte så dock, lär komma igen då jag läser på 20 veckor per ämne. Blir att råplugga när böckerna kommer! Nåja, hade ju inget annat val än att göra provet så jag fick googla och läsa på medans jag gjorde provet. Inte optimalt men hoppas jag får E iallafall. Man kunde bara få E eller F så ja, lär la veta nästa vecka. Haha, håll tummarna, lär ju behövas ;)

Nu ska jag och maken se skräckis och mysa i soffan med lite gott. Mitt goda blir några bitar mjölkchoklad sötat med stevia (gooda) och en Celsius Apelsin, mumma!



1 kommentar:

  1. provat att höra med ett bibliotek nära dig? de kan ta med studentlitteratur (låna från andra bibliotek eller köpa hem)! :)
    Mvh Malin

    SvaraRadera