måndag 4 mars 2013

Efter -71 kg...

...så ser inte kroppen särskilt skoj ut. Skinn hänger och dallrar lite här och var och när man är låg är det verkligen plåga att behöva se sig själv i spegeln... Har dock lärt mig acceptera min kropp mer nu men magen är fortfarande det jag mår sämst över och jag hoppas på positiva besked den 13:e när jag ska på bedömningen ang bukplastiken.

 
 
Som ni ser på bilden så ser inte min 167 cm långa kropp ut som en vanlig tjejs som väger 74 kg, den har fått mycket stryk och jag har ju självklart bara mig själv att skylla även om det känns orättvist att behöva gå runt med en sån kropp när vikten säger annat. Magen kan jag ju förhoppningsvis få hjälp med men armarna och benen ska jag antagligen spara ihop till själv sen när jag väl har större inkomst och så.
 
Fortsätter min träning som planerat för även om det är smått omöjligt att slimma kroppen pga all hud så tänker jag då fan försöka iallafall, hehe! 30 min step-up och en ca 30 min långsam promenad med dottern idag, har dessutom ökat upp intensiteten när det gäller step-upen, kör två "nya" steg som gjorde det minst sagt jobbigare. Svetten bara rann men det kändes kul med förändring också och nu efteråt känns det ju bara hur skönt som helst!

1 kommentar:

  1. Hej Maria! Vilken enorm insats du gjort! Det är ju enormt starkt gjort; imponerande!Jag visste inte att du tagit bort så många kg - jag har ju bara "följt dig" en del av din resa. Du är värd all respekt för ditt fantastiska jobb med att backa så många kilon och jag önskar dig all lycka framöver med att göra klart det du påbörjat! Kram / "Löken" Karin N


    SvaraRadera