måndag 3 december 2012

Utvecklingssamtal

Idag har jag och maken vart på utvecklingssamtal gällande båda barnen. Dom hade inget att klaga på, både barnen sköter sig bra, är snälla, glada, sprudlande, empatiska och pratiga var några av dom saker vi fick höra. Haha kan ju inte hjälpa att bli stolt när man bara för höra massa positivt!;)

Sen passade jag på att ta upp en grej som jag funderat på, ang när min föräldrarledighet börjar den 1:a jan. När F var liten och jag var hemma med L gick hon 3 tim/dag 5 dagar i veckan vilket, speciellt under vintertid är jävligt stressigt. Först skulle man klä på bebis L, sen F, släpa ut vagnen och gå dit och sen gå hem igen. Efter ca 2,5 timme fick jag ju börja klä på L igen och gå så det blev liksom aldrig särskilt bra. Blev aldrig någon ro eller vad man ska säga, sen ville ju F gärna vara på dagis och så klart gick jag ju men hade hellre haft 5 tim 3 dagar i veckan.
Nåja, så jag tog upp och frågade om det kanske skulle gå att ordna men det behövdes inte då dom tydligen ändrade det i nu i höst. Så när jag väl blir ledig går dom 5 tim tis-tors, precis som jag ville, så jag är nöjd!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar