torsdag 20 december 2012

Pepparkakshus nr 1

Idag var vi och julhandlade, mat då och barnen hade varsin vagn som dom glatt drog runt på. Båda hjälpte till och fick varor i sina vagnar som dom senare även hjälpte till att lägga upp det som fanns i vagnarna på varubandet. Måste säga att dom har blivit ovanligt duktiga på senaste tiden men det beror väl på att de utvecklas helt enkelt, riktigt kul att man märker skillnad dock!:)

'
Mina små hjälpredor.

Väl hemma så vankades det pepparkakshus bygge, första gången för barnen och mig (alltså som vuxen;)). Det var min mamma som satte ihop det och det var väl tur för med mitt nuvarande humör och korta stubin som gravid så hade jag väl blivit arg och gett upp efter en minut typ, hehe! Barnen fick pynta helt själva och var så himla duktiga och samsades bra. Dom fick sätta på och pynta en sak varannan gång och det gick alldeles utmärkt då både snällt väntade på sin tur. Haha blev faktiskt förvånad över att dom inte åt upp all nonstop också utan lyssnade när vi sa att vi skulle pynta med dom, tror jag åt det mesta i samma ålder, hehe. Huset blev iallafall jättefint och barnen var så stolta så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar