onsdag 5 december 2012

Julkalendern - Lucka 5 - Berätta om vem du var för ett år sedan

Berätta om vem du var för ett år sedan

Ja ni, vem var jag för 1 år sedan... Inte så jätteolikt den jag är nu, mådde dock sämre psykiskt och åt inte medicin just då, varför vet jag inte. Jag kämpade med vikten då jag hade gått upp över 10 kg på något konstigt sätt (eller inte konstigt då;)) under sommarhalvåret, vägde nästan 100 kg igen vilket gjorde mig rädd men lyckades ganska snabbt få bort det och kring jul förra året vägde jag nog runt vad jag gör nu (86 kg).
Jag var inte gravid och hade släppt alla tankar på ett tredje barn i framtiden då maken inte ville ha en och det kändes bra (men hur oplanerad denna lillkille än är så är vi glada över att han snart kommer).
Dessutom var mitt självförtroende/självkänsla mycket lägre än nu, gick mest och deppade över hur ful och fet jag var hela tiden. Sen hade jag funderingar ang att göra bukplastik och tog ju tag i det i januari i år och skickade in egenremiss (ska göra det när jag nått målvikten igen). Hmm, mer då... Alltså mitt liv var egentligen inte så jätteannorlunda bortsett från att jag inte var gravid då och att jag mår mycket bättre nu än då och dessutom jobbar/arbetstränar.
Så för livet nu är ju bättre kanske man ska sammanfatta det eftersom jag mår bättre, känner mig som en bättre människa och ser inte ner på mig själv lika mycket längre. Plus att vi ju snart är 5 i familjen♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar